Bekijk
Sterrenhof 18 | 3204 AT | Spijkenisse T: 0181-650160 | E: ahlodder@hotmail.com
Laatste nieuws
Meer blogsAlbert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment
Geplaatst op 26 October 2020 om 12:05 door Simone Tuinenburg
2869 keer gelezen
Albert Heijn speelt in op het toenemend aantal flexitariërs en breidt daarom de keuze voor vegetarische, vegan en plantaardige producten uit door een verdubbeling van het assortiment. Albert Heijn heeft al de grootste keuze in vega en vegan maar ziet de klantvraag naar deze producten verder toenemen. Daarom voegt Albert Heijn dit najaar alweer 70 eigenmerk-producten aan het assortiment toe. Van ontbijt en lunch tot aan het diner.
“Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijdlang had vlees de hoofdrol op ons bord en dat is de laatste jaren veranderd. Dat is goed nieuws want vlees eten heeft een grotere impact op het milieu én op je gezondheid dan wordt gedacht. Als we wat vaker vegetarisch en plantaardig eten, kunnen we met elkaar flink wat van de CO2-uitstoot verminderen. Dat is beter voor de dieren én gezonder voor onszelf. We vinden het als Albert Heijn erg belangrijk om onze bijdrage te leveren,” aldus Anita Scholte Op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.
Een dagje vega(n) is steeds populairder geworden voor de avondmaaltijd maar wordt nu ook als ontbijt en lunch gewaardeerd. Daarom breidt Albert Heijn dit najaar de keuze nog verder uit voor alle eetmomenten in Albert Heijn-winkels met 70 nieuwe producten. Van vegan verspakketten, plantaardige plakken ‘kaas’ en ‘geraspte kaas’, plantaardige spreads tot aan vegan vleeswaren zoals grillworst, gebraden kipfilet en vegan frikandellen, boneless wings, diverse burgers en plantaardige zuivel.
Gezonder en duurzamer voedingspatroon
Meer dan de helft van de Nederlanders is flexitariër en eet steeds meer plantaardige en vegetarische producten. Behalve de grote impact op het milieu, is plantaardig eten ook goed voor je gezondheid. De Gezondheidsraad adviseert om meer plantaardig en minder dierlijke eiwitten te eten en dus vaker te kiezen voor plantaardige eiwitbronnen. Het aanbod vleesvervangers is in drie jaar tijd flink gegroeid en ook de kwaliteit en smaak van de vleesvervangers, plantaardige en vegan producten worden steeds beter.
Om het plantaardige voedingspatroon nog meer te stimuleren is Albert Heijn partner van de Green Protein Alliance. De Green Protein Alliance streeft ernaar dat in 2025 Nederlanders minimaal 50% van eiwitten uit plantaardige bronnen haalt en maximaal 50% uit dierlijke bronnen, én dat de totale eiwitconsumptie gedaald is met 5% ten opzichte van 2015.
Makkelijk kiezen voor vega, vegan, plantaardig
Albert Heijn helpt klanten door op een speciale dieetwensen en levensstijl pagina alles op een rijtje te krijgen voor een vega, vegan en/of plantaardig dieet. Van vegan verspakketten, curry’s, salades en soepen, tot aan plantaardige drinks, plantaardige kaasalternatieven, variaties op yoghurts en broodbeleg. Ook ah.nl/allerhande biedt veel recepten en inspiratie op dit vlak.
Met de campagne DOE MAAR LEKKER VEGETARISCH vestigen de Nationale Postcode Loterij, Unilever en Albert Heijn vanaf 26 oktober gezamenlijk de aandacht op lekker vegetarisch eten.
“Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijdlang had vlees de hoofdrol op ons bord en dat is de laatste jaren veranderd. Dat is goed nieuws want vlees eten heeft een grotere impact op het milieu én op je gezondheid dan wordt gedacht. Als we wat vaker vegetarisch en plantaardig eten, kunnen we met elkaar flink wat van de CO2-uitstoot verminderen. Dat is beter voor de dieren én gezonder voor onszelf. We vinden het als Albert Heijn erg belangrijk om onze bijdrage te leveren,” aldus Anita Scholte Op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.
Een dagje vega(n) is steeds populairder geworden voor de avondmaaltijd maar wordt nu ook als ontbijt en lunch gewaardeerd. Daarom breidt Albert Heijn dit najaar de keuze nog verder uit voor alle eetmomenten in Albert Heijn-winkels met 70 nieuwe producten. Van vegan verspakketten, plantaardige plakken ‘kaas’ en ‘geraspte kaas’, plantaardige spreads tot aan vegan vleeswaren zoals grillworst, gebraden kipfilet en vegan frikandellen, boneless wings, diverse burgers en plantaardige zuivel.
Gezonder en duurzamer voedingspatroon
Meer dan de helft van de Nederlanders is flexitariër en eet steeds meer plantaardige en vegetarische producten. Behalve de grote impact op het milieu, is plantaardig eten ook goed voor je gezondheid. De Gezondheidsraad adviseert om meer plantaardig en minder dierlijke eiwitten te eten en dus vaker te kiezen voor plantaardige eiwitbronnen. Het aanbod vleesvervangers is in drie jaar tijd flink gegroeid en ook de kwaliteit en smaak van de vleesvervangers, plantaardige en vegan producten worden steeds beter.
Om het plantaardige voedingspatroon nog meer te stimuleren is Albert Heijn partner van de Green Protein Alliance. De Green Protein Alliance streeft ernaar dat in 2025 Nederlanders minimaal 50% van eiwitten uit plantaardige bronnen haalt en maximaal 50% uit dierlijke bronnen, én dat de totale eiwitconsumptie gedaald is met 5% ten opzichte van 2015.
Makkelijk kiezen voor vega, vegan, plantaardig
Albert Heijn helpt klanten door op een speciale dieetwensen en levensstijl pagina alles op een rijtje te krijgen voor een vega, vegan en/of plantaardig dieet. Van vegan verspakketten, curry’s, salades en soepen, tot aan plantaardige drinks, plantaardige kaasalternatieven, variaties op yoghurts en broodbeleg. Ook ah.nl/allerhande biedt veel recepten en inspiratie op dit vlak.
Met de campagne DOE MAAR LEKKER VEGETARISCH vestigen de Nationale Postcode Loterij, Unilever en Albert Heijn vanaf 26 oktober gezamenlijk de aandacht op lekker vegetarisch eten.
Reageren
Andere blog berichten
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:49
- Consumenten vinden Albert Heijn opnieuw meest duurzame supermarkt14 April 2022 om 15:48
- Albert Heijn zet standaard op plantaardige voeding14 March 2022 om 10:55
- Albert Heijn start met volgende stap van geleidelijke invoering Nutri-Score 4 January 2022 om 14:42
- Zoete aardappelen uit Nederland bij Albert Heijn 1 December 2021 om 16:05
- Sponsoractie Voetbalpassie van Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op voor amateurclubs in Nederland13 October 2021 om 18:40
- AH-gehakt van bakje naar zakje: jaarlijks 500.000 kilo minder plastic21 September 2021 om 11:05
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Nieuwe houdbare plantaardige zuivelalternatieven bij Albert Heijn 9 August 2021 om 16:58
- Albert Heijn introduceert digitale kassabon 3 August 2021 om 13:25